Service Jam – palvelumuotoilun keinoin tavoitteeseen

Ystävänpäivänä 14.2.2017 Keravan Energia järjesti asiakkailleen City Dev Labsin Pekka Frontin johdolla Service Jamin – palvelumuotoilun työpajan, josta voit lukea lisää täältä.

Tapahtuma järjestettiin museokeskus Sinkassa Keravalla. Työpajan tavoitteena oli selvittää, millaisia palveluja ja tuotteita Keravan Energian valikoimaan kaivataan tai tarvitseeko nykyinen toiminta asiakkaiden mielestä muutosta. Sinkassa toisensa tapasivat 25 palvelumuotoilutyöpajan aiheesta innostunutta henkilöä.

 ”Keravan Energia etsii koko ajan uusia keinoja kehittää toimintaansa. Service Jam on erinomainen keino yhdessä asiakkaiden kanssa ideoida uusia tuotteita ja palveluita. Saimmekin tästä ensimmäisestä kokeilusta hyviä ajatuksia ja toisaalta myös kehitysideoita eteenpäin jalostettavaksi” – Keravan Energian asiakkuusjohtaja Johanna Haverinen.

 Tuotteita ja palveluita yhdessä ideoimalla

Palvelumuotoilutyöpajan alkajaisiksi Pekka jakoi osallistujat ryhmiin. Jokaiselle ryhmälle annettiin omat erityyppiset esimerkkipersoonansa, joille uusia tuotteita ja palveluja suunnattiin. Uusia ideoita tuotettiin mahdollisimman vapaasti ja nopealla syklillä, asiakaspolun ja asiakaskokemuksen kehittämisen tueksi. Suunnittelu tehtiin palvelumuotoilulle tyypillisiä toimintamalleja ja metodeja hyödyntäen. Lukuisista syntyneistä ideoista ryhmä valitsi käyttökelpoisimmat, joita lähdettiin sitten kehittämään pidemmälle. Keskustelluimmiksi aiheiksi nousivat muun muassa energiankulutus ja aurinkopaneelit.
Tapahtumasta saatiin positiivista palautetta myös asiakkailta. Tapahtuman ansiosta Keravan Energia tuli tutummaksi yrityksenä ja osallistujat tunsivat saavansa itse vaikuttaa heitä koskeviin asioihin ja päätöksiin.

Share
Tweet
Share