Tapahtumat

Menneet tapahtumat

PALVELUMUOTOILUTYÖPAJA 13.4.2017 – Palvelupolku, mikä ja miksi?

Viime viikon torstaina 13.4.2017, järjestimme Vallilan toimistollamme jälleen digitaalisen palvelumuotoilutyöpajan, jonne pääsiäisviikosta huolimatta saapui ilmoittautuneita talon täydeltä. Työpajassa opittiin mm. miten palvelupolku auttaa organisaatiota muuttamaan tuote-/palvelukehityksen fokuksen asiakaslähtöiseksi. rakentamaan parempia palveluita ja tuotteita. rakentamaan yhtenäisen kuvan tarjottavasta palvelusta koko organisaatiolle. tunnistamaan yrityksen palvelun kosketuspisteet, sekä fokusoimaan keskeiseen asiakaspolkuun. Palvelupolku on visuaalinen esitys asiakkaan tarinasta yrityksen palvelunLue lisää

Hack the living -voitto tuli!

YIT järjesti tammikuun lopussa Hack The Living -innovaatiokilpailun löytääkseen uusia liiketoimintamalleja, palveluja, palvelukonsepteja, tuotteita, sekä digitaalisia ratkaisuja helpompaan arkeen ja asumiseen. YIT:n Hack the Living -innovaatiokilpailun pilotointivaiheeseen on valittu kaksi joukkuetta: Team SenIoT ja Team Toughbyte.Team SenIoT joukkuetta edustaa City Dev Labs:lta Pekka Front, Richard Lewis sekä Tuomas Tanner. SenIoTin älykotiratkaisu mahdollistaa erilaisten arkea helpottavien palveluiden tuomisenLue lisää

MARKKINOINTI VUONNA 2017: Tee edes nämä

Markkinointi vuonna 2017: Tee edes nämä Maksuton ”Markkinointi vuonna 2017: Tee edes nämä” koulutus järjestettiin 5.1. Vallilan toimistolla. Koulutuksessa keskusteltiin markkinoinnin ja mainonnan vähimmäisasioista, jotka yrityksellä tulisi olla hallussa pärjätäkseen vuoden 2017 kilpailussa. Pääset mukaan opiskelemaan tapahtuman ”Tee edes nämä” kohdat tämän linkin takaa löytyvästä diaesityksestä. Mahtavaa, eikö? Koulutuksen järjesti Julia Saarter.  Mainonnan, viestinnän jaLue lisää

Slush16 – Mitä jäi mieleen

Vuoden tärkein herätyskokous on taas pidetty. Helsingin Messukeskus oli ääriään myöten täynnä digiyrittäjiä, sijoittajia, poliitikkoja, vapaaehtoistyöntekijöitä ja meitä muita, jotka tulimme tapaamaan asiakkaita, yhteistyökumppaneita tai muuten vain haistelemaan tulevaisuutta. Itse olin ensimmäistä kertaa Slush-tapahtumassa vuonna 2009 Kaapelitehtaalla ja muistaakseni siellä ei ollut juuri ketään, startupit pitchasivat tyhjälle Merikaapelihallille. Onneksi ajat ovat muuttuneet. Mitä jäi mieleenLue lisää

Trade Compliance – opi kv-kaupan vaatimukset 17.11.2016

Kuorma jumissa rajalla – pk-yrityksen kauhuskenario Lähetyksen tavarat jäivät vastaanottavan maan rajalle – ja vuoden kuluttua kotimaan verottaja kysyy kyseisen lähetyksen arvonlisäveron perään! Kansainvälisen kaupan toteuttaminen edellyttää Trade compliance -vaateiden hallintaa ja useita dokumentteja. Näistä kauppalaskun oikeellisuus on avainasemassa. Laskun vajavaiset tai harhaanjohtavat tiedot voivat aiheuttaa ylimääräisiä kuluja esimerkiksi viivästymisten muodossa ja olla jopa este saatavien perinnälle. PalvelujenLue lisää

Lean Startup -tapahtuma yhteistyössä Eteran ja Promindan kanssa

Viime torstaina järjestimme yhteistyössä Eteran ja Prominda Revolution kanssa ensimmäisen Lean Startup meetup -tapahtuman Eteran uuden karheassa Työhuone Pasilassa. Tapahtuma toteutettiin Lean Coffee -menetelmällä ja inspiroivana alustajana toimi GE Healtcaren Marko Taipale. Menetelmä takasi sen, että useista keskustelun aiheista ainakin jokunen kiinnosti takuulla jokaista paikalla ollutta noin 30 henkeä. Ja olipa joku saapunut paikalle myösLue lisää

DIGITAALINEN PALVELUMUOTOILUTYÖPAJA 24.11. – Prototyyppien käyttö tutuksi

Työpajaamme osallistujat saivat tällä kertaa oppia, miten prototyypit voivat auttaa rakentamaan ja kehittämään palveluita ja tuotteita. Prototyypit ovat työkalu lähes jokaiseen vaiheeseen kehittämistä ja suunnittelua – paperilta koodiin asti. Prototyypeillä voi kehittää ja konkretisoida ideoita entistä nopeammin ja paremmin. Työpajassa opittiin, miten prototyypit voivat auttaa: Käyttämään prototyyppejä jalostamaan ideoista palveluita. Miten prototyyppejä voidaan käyttää palautteen keräämiseen ja asiakaskokemuksen kehittämisessäLue lisää

DIGITAALINEN PALVELUMUOTOILUTYÖPAJA 27.10. – Palvelupolku, mikä ja miksi?

järjestimme Vallilan toimistollamme palvelumuotoilutyöpajan. Työpajassa opittiin mm. miten palvelupolku auttaa organisaatiota muuttamaan tuote-/palvelukehityksen fokuksen asiakaslähtöiseksi. rakentamaan parempia palveluita ja tuotteita. rakentamaan yhtenäisen kuvan tarjottavasta palvelusta koko organisaatiolle. tunnistamaan yrityksen palvelun kosketuspisteet, sekä fokusoimaan keskeiseen asiakaspolkuun. Palvelupolku on visuaalinen esitys asiakkaan tarinasta yrityksen palvelun läpi. Sen keskeiset kosketuspisteet. Asiakkaan tarpeet ja tunteet. Hänen kokemuksensa tiivistettynä. Tämä ilmainen koulutus pidettiin: To 27.10.2016Lue lisää

DIGITAALINEN PALVELUMUOTOILUTYÖPAJA 29.9. – Prototyyppien käyttö tutuksi

Ilmaisessa koulutuksessa opittiin, miten prototyypit auttavat organisaatiotasi rakentamaan ja kehittämään  palveluita ja tuotteita nopeammin. Prototyypit ovat työkalu lähes jokaiseen vaiheeseen kehittämistä ja suunnittelua – paperilta koodiin asti. Prototyypeillä voit kehittää ja konkretisoida ideoita entistä nopeammin ja paremmin. Työpajassa opittiin: Käyttämään prototyyppejä jalostaessa ideasta palvelua Miten käytät prototyyppejä palautteen keräämiseen ja asiakaskokemuksen kehittämiseen Luomaan itse nopeita prototyyppejä ilmaisilla työkaluilla KouluttajanaLue lisää

Share
Tweet
Share