< << Samalla tavalla Kalle otti joitakin vuosia sitten haltuun Symfony2-ohjelmointikehyksen, joka on nyt W3 Groupilla päivittäisessä käytössä. Ensin hän kuuli uudesta mielenkiintoisesta teknologiasta, teki sillä muutaman oman projektin ja pari viikkoa sen jälkeen osaamista tarvittiinkin asiakasprojektissa. Avoimen lähdekoodin maailma menee kovaa vauhtia eteenpäin, uusia frameworkeja ja kirjastoja tulee jatkuvasti ja ainoa tapa pysyä kärryillä on ottaa ne käyttöön ja alkaa kokeilla. Oma tai kaverin projekti tarjoaa yleensä mainion hiekkalaatikon, jossa kokeilla uutta.
Kevyt projektinhallinta
Playmore Gamesin ja Save MC – projektien projektinhallinta on kevyttä, mutta sellaista silti on. ”Käytämme lähinnä Trello ja Google Docs –työkaluja projektinhallintaan. Mitään varsinaista ketterän kehityksen viitekehystä emme käytä, mutta tuleehan tässä näitä iteraatioita”, Kalle kuvaa yhteistyötä. Graafista suunnittelua ja ux-suunnittelua ei ole unohdettu missään näistä Kallen omista projekteista: Kaisla on piirtänyt ahkerasti lentäviä pöllöjä Scratch-peliin ja ionic framework tuo mukanaan omia käyttöliittymäkirjastoja, joissa on paljon perusasioita valmiina.