08.12.2020

Oletko käyttänyt aikaa ja resursseja moniin erillisiin ohjelmiin ja alustoihin hallitaksesi myyntiä ja projekteja? Tiesitkö, että erilliset ohjelmat voidaan helposti yhdistää samaan alustaan toiminnanohjausjärjestelmällä?

Kiinnostaako sinua järjestelmä, jolla voit hallita koko toiminta- ja tilausketjua? Jakaako raportointityökalusi data-analyysia sidosryhmillesi vain rajallisesti tai se jakaa joko kaiken tai ei mitään? Joudutko kirjautumaan päivittäin useampiin sisäisiin tai ulkoisiin viestintätyökaluihin ja sukkuloimaan niiden välillä siirtäen tietoa paikasta toiseen? Kaipaatko skaalautuvaa ja kokonaisvaltaista työkalua yrityksesi ydintoimintojen hallintaan?

Sähköiset välineet arkipäivää

Monella yrityksellä on käytössä jokin laskutusohjelma tai kirjanpidon ohjelmisto. Laskutus ei ole vain sitä, että kirjoitetaan paperille, mitä asiakas on sinulle velkaa. Pitkällä tähtäimellä laskutus on oikeasti varsin monitahoinen prosessi. Tätä prosessia hallitaan tavallisesti myyntireskontran kautta. Myyntireskontra on tärkeä työkalu tavaroiden ja palveluiden myynnissä, sisään tulevan kassavirran hallinnassa samoin kuin kirjanpidossa. Askelia on useita, ja niiden jatkuva seuraaminen on tärkeää, joten on myös tärkeää, että ohjelmisto on yrityksen tarpeiden mukainen.

Myös asiakkaiden asiointi on siirretty sähköisiin järjestelmiin. Kuntalaiselle, kuluttajalle tai asiakasyrityksille sähköinen asiointipalvelu tarjoaa helpon kanavan hoitaa esimerkiksi lupa-asiat, tarjouspyynnöt, omien tietojen selailun, tilausten täydennykset, kiinteistöasiat ja niin edelleen. Mutta mitä sitten, jos nämä erilaiset järjestelmät eivät keskustele keskenään? Joudut hakemaan tiedon aina erikseen eri ohjelmasta.

Yrityksen toiminnan näkökulmasta tärkeää olisi, että työntekijöiden työaika voitaisiin sijoittaa siihen, mihin heidät on palkattu eli työn tekemiseen. Erilaiset ohjelmistot ovat osa työtä, mutta niistä saatava dataa voitaisiin hyödyntää myös paremmin. Samaan reaaliaikaiseen tietoon perustuva kokonaisuus palvelee kaikkia osapuolia parhaalla mahdollisella tavalla ja tulkinnan tuomat virheet vähenevät.

Ohjelmat keskustelevat keskenään

Toiminnanohjausjärjestelmän (ERP, Enterprise Resource Planning) tarkoituksena on parantaa yrityksen tehokkuutta ja selkeyttää raportointia eri liiketoimintaosioiden välillä. Toiminnanohjausjärjestelmä on tietojärjestelmä, joka yhdistää yrityksen eri ydintoiminnot, kuten tuotannon, asiakkuudenhallinnan ja laskutuksen samaan järjestelmään.

Yhden yhteisen ohjelman avulla kaikki prosessien tiedot löytyvät samasta paikasta, jolloin työtä voidaan tehdä tehokkaammin, kannattavammin ja helpommin, ilman tuplaklikkauksia ja turhia tiedonsiirtoja.

Se on selvää, että yrityksen tarpeet muuttuvat liiketoiminnan kasvaessa, joten järjestelmienkin tulisi muuttua ja kasvaa. Joskus on hankala valita se toiminnanohjausjärjestelmä, joka pysyy liiketoiminnan vaatimusten tasalla. Odoo on laajennettavissa ja räätälöitävissä yrityksesi tarpeiden mukaiseksi. Kaikki yrityksesi tarvitsemat sovellukset ovat samassa järjestelmässä. Yksinkertaisesti toiminnanohjaus säästää aikaa ja rahaa.

Tutustu tekemiimme töihin.
Ota yhteyttä!

Tags: , , , ,